• Gratis ophalen en retourneren in de winkel
  • Snelle levering
  • 14 dagen bedenktijd
Country/Language
bag
Laden...

Ruilen & Terugsturen

RUILEN EN TERUGSTUREN

Verzendkosten/retourkosten

Het ophalen en retourneren in de winkels is altijd gratis. Indien je de gehele online bestelling retour stuurt, vergoeden wij de verzendkosten voor je. Wij rekenen dan wel €1,99 aan retourkosten. Deze verrekenen wij voor je met de betaalde verzendkosten van €1,99.

Het retourneren van een winkelbestelling / thuisbezorging (dit is een bestelling die is geplaatst en betaald in de winkel) is enkel mogelijk in een filiaal.

Wanneer je een product wilt omruilen dan stuur je de bestelling retour. Hierna plaats je opnieuw een bestelling met het gewenste product. 

Terugsturen

Wil je jouw artikelen terugsturen? Het retourtermijn is 14 dagen vanaf de eerste dag na levering.

VOORWAARDEN TERUGSTUREN

Je kunt een artikel alleen terugsturen onder de volgende voorwaarden:
1. De artikelen mogen niet gedragen of gebruikt zijn;
2. Oorbellen mogen niet geruild of teruggestuurd worden.
3. Een webshopbestelling mag niet in een outlet retour worden gebracht. 

Let erop dat je geen plakband/tape over de barcode van het retourlabel plakt.

Het duurt 5 - 10 werkdagen voor de retourzending is verwerkt in het magazijn. Je ontvangt automatisch een bevestiging via de mail.

Je kunt jouw pakket terugsturen via een Bpost afgifteplaats (https://parcel.bpost.be/nl/localisation) volg onderstaande stappen voor een juiste afhandeling van je retour. Het terugsturen van een pakket valt onder verantwoording van de afzender. Sacha kan niet aansprakelijk worden gesteld voor een beschadigde of verdwenen zending.

Ruilen

Indien je een artikel wilt ruilen voor een ander artikel dien je online een nieuwe bestelling te plaatsen of een nieuwe aankoop te doen in de winkel. 

STAPPEN TERUGSTUREN

Artikel(en) terugsturen

Er zijn 3 opties om je pakket terug te sturen:

1. Gratis retourneren in een Sacha winkel
Voortaan kun je jouw bestelling gratis ophalen en retourneren (mits het artikel in de winkel op voorraad is) in alle Sacha winkels in België!
1. Neem de originele verpakking samen met het meegeleverde pakbon uit het pakket mee naar de winkel.
2. Lever je pakket in bij de kassa.
3. Je ontvangt een bevestiging per e-mail wanneer je pakket verwerkt is. Dit duurt 5 - 10 werkdagen.
4. Het aankoopbedrag wordt binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

2. Terugsturen via Bpost

1. Verpak de artikelen samen met de pakbon (die je in het pakket hebt ontvangen) en plaats deze terug in de verzenddoos.
2. Bij je bestelling ontvang je een Bpost retourlabel, plak dit label op de verzenddoos over het originele verzendlabel.
3. Geef het pakket af bij een Bpost afgifteplaats (https://parcel.bpost.be/nl/localisation) en geef het pakket af.
4. Vraag expliciet naar een ontvangstbewijs. Bewaar je verzendbewijs totdat je een bevestiging per e-mail ontvangt dat jouw pakket in goede orde is ontvangen. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor je retourzending in het magazijn is verwerkt. Je ontvangt automatisch een e-mail ter bevestiging.
5. Het aankoopbedrag wordt dan binnen 5 -10 werkdagen gecrediteerd.

3. Op eigen kosten terugsturen

1. Verpak de artikelen samen met het verzendetiket en plaats deze in de verzenddoos. Vermeld het volgende verzendadres op de doos:
Sacha Online Shop
Rosa Castellanosstraat 4
5032MG Tilburg. Nederland
2. Geef het pakket af bij je dichtstbijzijnde postkantoor. Bewaar het verzendbewijs goed, Sacha is niet verantwoordelijk bij verlies van je pakket. Het duurt 5 - 10 werkdagen voor je retourzending in het magazijn is verwerkt. Je ontvangt automatisch een e-mail ter bevestiging.
3. Het retourbedrag wordt na ontvangst van je pakket binnen 5 werkdagen gecrediteerd.

Wil je je retourzending traceren? Het adres van het magazijn is:
Rosa Castellanosstraat 4,
5032 MG Tilburg

Verrekening

• De retourzending wordt verrekend na ontvangst van je pakket. Je ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail.
• Wil je een artikel ruilen? Stuur het artikel terug en plaats een nieuwe bestelling.

WINKELBESTELLING TERUGSTUREN

Wanneer je een bestelling in de winkel hebt geplaatst, kun je deze alleen ruilen of terugsturen in de winkel. 
1. Verpak de artikelen in de originele verpakking.
2. Neem de aankoopbon en de originele kassabon die je in de winkel hebt ontvangen mee. Zonder de aankoop- en kassabon kunnen wij het product helaas niet aannemen.
3. Bezoek een van onze Sacha winkels – ongeacht waar het product gekocht is.
4. Het bedrag wordt retour gepind.

Bekijk het overzicht van al onze winkels.

Wettelijke herroepingsrecht

Voor alles met betrekking tot het herroepingsrecht verwijzen we je door naar artikel 6 tot en met 8 in de algemene voorwaarden.

Je kunt door het invullen van het modelformulier aangeven dat je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht. Je bent niet verplicht om dit formulier te gebruiken.

Heb je nog vragen over het terugsturen van je pakket? Lees onze veelgestelde vragen >